что такое cef самп
[Вопрос] CEF в SAMP Оценка: 




Здравствуйте, ув. пользователи форума. Назрел у меня очередной вопрос. Каким образом можно использовать CEF в SAMP (0.3DL) в отдельности его совместимость с клиентом и языком написание игрового мода Павно. Видел такое решение на некоторых серверах Криминальной России и очень загорелся этой идеей, но решений в гугле 0 с 0. Возможно кто поделиться ссылками или же подскажет в каком направлении двигаться, буду очень и очень признателен!
Возможно есть инклуды для павно или другие решения
Приватные плагины, такое есть только у крупных проектов, по типу Амазинга и т.д. Они специально писали их под себя и скорее всего не сольют никому, поскольку это очень уникальный плагин. Чисто технически, то, что есть на Cef можно сделать и на обычных текстдравах (не будет только анимаций), как это сделать я писал в своем уроке, это даже будет лучше с точки зрения оптимизации.
Таким способом можно реализовать вот такую регистрацию:
Приватные плагины, такое есть только у крупных проектов, по типу Амазинга и т.д. Они специально писали их под себя и скорее всего не сольют никому, поскольку это очень уникальный плагин. Чисто технически, то, что есть на Cef можно сделать и на обычных текстдравах (не будет только анимаций), как это сделать я писал в своем уроке, это даже будет лучше с точки зрения оптимизации.
Таким способом можно реализовать вот такую регистрацию:
С текстдравами у меня проблем нет, да и на анимации как-то фиолетово, я хотел узнать реально ли такое воплотить, если да, то какой язык при этом используется
Но как я уже сказал, можно не заморачиваться, а все-таки посмотреть мой урок, ведь там все расписано про то, как использовать JPG, PNG фотографии в качестве текстдравов, да и я кинул пример того, что можно сделать через этот метод.
p.s. вообще cef встроен в мта, может быть от туда вырезать можно, но я хз
CEF Tutorial
This page gives you a brief introduction to CEF.
Contents
What is CEF?
You can find more information about CEF on CEF’s GoogleCode project page: https://bitbucket.org/chromiumembedded/cef
The basics
Creating a new browser is really simple. Let’s open YouTube for example:
This example does not require any domain requests as YouTube is whitelisted by default. More about domain requests below.
Domain request system
In order to prevent people from abusing the possibilities CEF offers, we decided to introduce a request system. This means the domain you want to load has to meet at least one of the following requirements:
Apart from these options, a domain might be blacklisted due to malicious content. Such domains cannot be requested.
Local vs remote mode
There are two modes CEF can run in:
Characteristics of local mode:
Characteristics of remote mode:
Changing the mode after the browser was created is not possible due to technical reasons.
Resource management
How to load local HTML files
Loading local HTML files works similar to loading images.
Add your HTML files to your meta.xml through the file tag:
How to load local resources in local HTML files
Imagine you want to load an image or play a video from your MTA resource. This is possible via a custom URI scheme named «http://mta/»
Example
This examples shows how to play a video. Note that you have to enable OOP.
meta.xml
This is the most interesting part:
_Javascript_communication»>Lua Javascript communication
First of all, communication between Lua and Javascript is only available in local mode due to security reasons.
Lua to Javascript
Lua to javascript is pretty easy as you can execute Javascript code from Lua using executeBrowserJavascript.
So, a bit Lua code around it and you have got the first direction:
Javascript to Lua
You are able to trigger a client event via the Javascript method triggerEvent which is part of the static class/namespace mta. The syntax is as follows:
The source of this event is always the browser element that triggered the event.
An example is available here:
Debugging
The web development mode can be enabled as follows (type it in the client’s F8 console):
Now, you should be able to see web errors and blocked domains/URLs in the debug window at the bottom.
Things you should keep in mind while working with CEF
You should always keep in mind that some modern browser features are not available on some computers. This is for example true for WebGL.
Another problematic feature is Adobe Flash. Adobe Flash is enabled by default, but you should avoid using it due to the fact that plugins can be disabled in the settings on the one hand (Java is disabled completely by the way) and Flash is very restrictive on the other hand. Restrictive means it runs in a separate process uses a very old interface and offers therefore just a few ways to control it. As a consequence, you cannot control the volume of flash objects. Fortunately, HTML5 is an even better replacement and provides very good audio and video interface (http://www.w3schools.com/tags/ref_av_dom.asp) which even supports 3D sound (@all bored people among us: Feel free to write a 3D sound ‘wrapper’ that maps the GTA onto HTML5 coordinates :P).
Advanced usage
Since our CEF implementation does not do z-ordering by default, you have to provide your own z-ordering mechanism. You can find a basic implementation of such a mechanism here: https://github.com/Jusonex/mtasa_cef_tools There are also a few utility functions that allow you to integrate these classes easily into your own object-oriented UI system. I’ll provide some code to use CEF along with CEGUI soon too.
Performance
Creating lots of browsers does not influence MTA directly (except the fact MTA has to copy the texture data in the main/GTA thread due to technical restrictions), because one part of CEF runs in another process and the other part in a secondary thread. So if you do not want to show the browser, it is definitely the best to destroy the browser. If you cannot destroy the browser (imagine you have to save the website’s state for some reason), you can save a lot of resources by disabling rendering via setBrowserRenderingPaused. This will stop CEF from rendering new frames/processing input and MTA from copying the texture data.
Troubleshooting
google.com doesn’t work (even though I requested google.com)
Google redirects to a country-specific website by default. If you want to prevent Google from doing this, load the following URL: https://www.google.com/ncr
3-rd party
Typescript
Typescript declaration for mta functions:
React
Example how to call react function from mta: 1. Create a hook:
ZOTTCE / samp-cef Go PK Goto Github
Client and server plugins for SA:MP to embed CEF.
License: GNU General Public License v3.0
samp-cef’s Introduction
This project embeds CEF into SA:MP expanding abilities to express yourself with beauty in-game interfaces using HTML / CSS / JavaScript.
It is a FRAMEWORK (or SDK), not something that you download and use. To be able to create you should have some webdev basics (JS / HTML / CSS).
Latest builds from the master branch are placed in the Actions.
Currently there is those OS:
If you get a linker error, you should change hard-coded links in the source code
also the client plugin can be built using OpenAL for sound (rodio by default). to do that compile the client without default features. for example:
Current versions of CEF and Chromium: 89.0.5+gc1f90d8+chromium-89.0.4389.40 release branch 4389
But it’s similar to fivem or ragemp implementations.
Contributors
Stargazers
Watchers
Forkers
samp-cef’s Issues
UTF-8 encoding
Clicks are not calculated
Lines 154 to 164 in a027afa
It’s works fine in cefclient and there is sample.
эфект воды
здравствуйте я ceo сервера спачбоб ролеплей макс тайсон возникла следующая проблемка у нас концепт сервера как бы вам объяснить под водой и стал вопрос к примеру у нас есть кинотеатр или красти крабс и нам там надо включить телек вопрос: как сделать эффект воды или бочки (актуально для отыгрыша в кофейне красти крабс т.к. это по сути цилиндр бочка сундук) то есть чтобы игрок погрузился чуть побольше в игровую ситуевину
заранее жду ответа спасибо
No CEF_PATH env variable.
I am getting the following error even though I have specified the CEF_PATH path. How can I solve this problem?
White screen after repeatedly ALT-TAB
White screen after repeatedly ALT-TAB
What is causing the problem?
Connecting to CEF from Pawn
Hello. Can you please explain in more detail how I can call CEF from Pawn. I know there are examples, but I don’t understand a little. If you have a PWN file, can you send it to me?
Problem finding the file libcef.lib
Error plugin. Host / Ошибка плагина на хосте
hread » panicked at ‘called Result::unwrap() on an Err value: IOError(Os < code: 98, kind: AddrInUse, message: "Address already in use" >)’, server/src/server.rs:30:62
note: run with RUST_BACKTRACE=1 environment variable to display a backtrace
fatal runtime error: failed to initiate panic, error 5
plugin for CentOS 7.
Can you provide a plugin for my hosting on CentOS 7? Plugin is a crashed with error.
Проблема Cef.
Если включить одно и тоже видео на одинаковых портах. То один из серверов просто не запуститься /выключится.
Можно решить это путем переписывания скрипта. Если в server.cfg создать port_cef и от туда получать значения порта. ( мой вариант)
Надеюсь вы это заметите.
Какая функция отвечает за то, чтобы видео показывалось для всех игроков одновременно
Возьмем в пример кинотеатр, кто-то пишет команду и нужно чтобы проигрывалось для всех. Как это реализовывается? В данный момент только локально. Через цикл видео вообще пропадает и только звук, если подходит к экрану другой игрок.
Использую windows server 2019
Not compatible with widescreenfix
cef-interface.dll
Pls release cef-interface.dll
Can’t start client
Okay I think I downloaded everything I need for the client and I am getting DirectX error message:
The procedure entry point Direct3DCreate9Ex could not be located could not be located in the dynamic link library C:\GTA San Andreas\cef\libceff.dll
problem cef_client.log
Compilation error.
Hi, I’m trying to build a project, but errors are flying out:
Work for 0.3 DL?
As the title, i was try with 0.3 DL version and got unsupported, message while running game, can you make the 0.3 DL version work please!
cef.asi virus detected
Hi 😉
Sorry for inconveniance but Windows Defender detect virus on cef.asi
Emit in timer
Recommend Projects
A declarative, efficient, and flexible JavaScript library for building user interfaces.
Vue.js
🖖 Vue.js is a progressive, incrementally-adoptable JavaScript framework for building UI on the web.
TypeScript is a superset of JavaScript that compiles to clean JavaScript output.
TensorFlow
An Open Source Machine Learning Framework for Everyone
Django
The Web framework for perfectionists with deadlines.
A PHP framework for web artisans
Bring data to life with SVG, Canvas and HTML. 📊📈🎉
Recommend Topics
javascript
JavaScript (JS) is a lightweight interpreted programming language with first-class functions.
Some thing interesting about web. New door for the world.
server
A server is a program made to process requests and deliver data to clients.
Machine learning
Machine learning is a way of modeling and interpreting data that allows a piece of software to respond intelligently.
Visualization
Some thing interesting about visualization, use data art
Some thing interesting about game, make everyone happy.
Recently View Projects
samp-cef
Client and server plugins for SA:MP to embed CEF.
app-voting-web
darwin-web-proxy
JSON proxy for the National Rail Darwin API, providing support for CORS and HTTPS.
10kinds-light-face-detector-align-recognition
AspectCore-Framework
DiamondCaesar / samp-cef Go PK Goto Github
Client and server plugins for SA:MP to embed CEF.
Rust 99.44% JavaScript 0.04% Pawn 0.22% C++ 0.29% C 0.01%
samp-cef’s Introduction
This project embeds CEF into SA:MP expanding abilities to express yourself with beauty in-game interfaces using HTML / CSS / JavaScript.
THIS MAYBE NOT PRODUCTION READY (THERE IS ONLY ONE SERVER USING IT RIGHT NOW)
It is a FRAMEWORK (or SDK), not something that you download and use
ALSO clientapi.h IS OUTDATED!
If you get a linker error, you should change hard-coded links in the source code
also the client plugin can be built using OpenAL for sound (rodio by default). to do that compile the client without default features. for example:
Current versions of CEF and Chromium: 89.0.5+gc1f90d8+chromium-89.0.4389.40 release branch 4389
But it’s similar to fivem or ragemp implementations.
Contributors
Recommend Projects
A declarative, efficient, and flexible JavaScript library for building user interfaces.
Vue.js
🖖 Vue.js is a progressive, incrementally-adoptable JavaScript framework for building UI on the web.
TypeScript is a superset of JavaScript that compiles to clean JavaScript output.
TensorFlow
An Open Source Machine Learning Framework for Everyone
Django
The Web framework for perfectionists with deadlines.
A PHP framework for web artisans
Bring data to life with SVG, Canvas and HTML. 📊📈🎉
Recommend Topics
javascript
JavaScript (JS) is a lightweight interpreted programming language with first-class functions.
Some thing interesting about web. New door for the world.
server
A server is a program made to process requests and deliver data to clients.
Machine learning
Machine learning is a way of modeling and interpreting data that allows a piece of software to respond intelligently.
Visualization
Some thing interesting about visualization, use data art
Some thing interesting about game, make everyone happy.
Recently View Projects
samp-cef
client and server plugins for sa:mp to embed cef.
Demonstracao_Ruby_RGSS
JS Регистрация и авторизация на CEF + MySQL
Сегодня мы с Вами напишем с нуля полноценный скрипт регистрации и авторизации для сервера rage mp. В качестве интерфейса мы не будем использовать команды, а сразу сделаем «красиво» на CEF. В качестве базы данных будем использовать MySQL.
Видео версия как обычно на youtube канале:
Для начала я нашел в Интернете простенький HTML шаблон страницы авторизации: https://codepen.io/colorlib/pen/rxddKy
Помещаем его в папку cef нашего клиентского скрипта accounts. Туда же ложим стили (style.css) и браузерные скрипты (script.js), которые мы напишем дальше.
Я немного модифицировал шаблон:
1. Добавил фоновую картинку
2. Расставил id для полей ввода, чтобы было удобнее работать с ними.
3. Убрал неиспользуемые стили
4. Добавил блок для вывода ошибок
5. Перевел на русский язык.
В итоге html файл выглядит так:
Теперь при входе игрока на сервер ему будет показываться на форма входа.
В script.js добавим реализацию этих функций. С переключением между формами все просто:
Также в коде Вы наверное заметили функции связанные с выводом ошибок в форму на нашей страничке. Здесь все просто. У нас есть div блок с id error. Он находится выше наших форм и поэтому может показываться независимо от того на какой форме сейчас пользователь.
Они максимально простые и просто передают данные с браузера дальше на сервер при помощи callRemote. Напоминаю что в качестве data у нас JSON строка с логином и паролем. В таком виде мы передаем ее дальше, поскольку callRemote также позволяет нам передавать только простые строки и числа.
Для регистрации на серверной стороне обработчик onRegisterAttempt будет немного сложнее. Прежде чем добавить аккаунт нам нужно проверить его на уникальность и его такой логин уже есть в базе данных, то выдавать ошибку.
Для тех кто захочет дальше ковырять эту форму, напишу парочку идей того, что можно улучшить и доработать:
1. Добавить защиту от перебора паролей. Кикать после 3 неправильных вводов.
2. Написать функцию isPlayerLoggedIn() которая будет возвращать true если игрок авторизовался и false если еще нет.
3. Добавить столбец position в таблицу accounts. Записывать туда позицию игрока при выходе с сервера.
4. Добавить возможность восстановить пароль. Для этого понадобиться добавить поле для email аккаунта и какой-то способ чтобы отправлять электронные письма с сервера.
Если при установке библиотеки bcrypt появляется ошибка ‘undefined symbol: napi_module_register’, то попробуйте это решение.